· 

WORDPRESS WEBSITE IS LIVE, EN NU?

Classic scenario van vrijwel iedereen die een website bouwt: de website gaat live en er gebeurt niks. Oeps. En nu? Waarom komen er geen bezoekers? Waarom komen er geen klanten? Is er iets mis met de website? Het antwoord is heel simpel: zodra je een website hebt gebouwd, begint het pas echt. Waar de meeste mensen geen rekening mee houden, is dat je (nadat de website live gaat) er ook nog bezoekers naartoe moet trekken. Dat gaat helaas niet vanzelf…

In deze blog bespreek ik in het kort een aantal strategieën en ideeën waarmee jij meer bezoekers naar jouw website kunt trekken.

01. Goed scoren in zoekmachines

Wanneer je nadenkt over het aantrekken van meer bezoekers naar je website, dan denk je vast als eerste aan zoekmachines. Want ja, als je goed scoort in zoekmachines, dan komen de bezoekers vrijwel vanzelf. Dat is natuurlijk wel zo, maar goed scoren in zoekmachines is niet zo à la minute gedaan. Sterker nog, het kan een knap lastig karweitje zijn! Er kan natuurlijk maar één iemand bovenaan staan en vrijwel iedereen wil dat plekje wel bemachtigen.

Maar hoe zorg je er nou voor dat je goed zal scoren? Er zijn strategieën waarmee jij je website kunt optimaliseren en beter vindbaar maakt voor zoekmachines, zodat je beter gaat scoren. We noemen dat Search Engine Optimization oftewel: SEO.

02. Social media

Ook social media kanalen  waaronder LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, etc. kun je inzetten om meer bezoekers naar je website te krijgen. Zorg ervoor dat je altijd overal je URL (je landingspagina of website adres) vermeldt en plaats ook regelmatig posts die leiden naar jouw website. Zorg er uiteraard wel voor dat het relevant is voor je volgers en geef ze een goede reden om je website te bezoeken.

03. Adverteren in zoekmachines

Bij punt 1 vertelde ik je al het een en ander over SEO, scoren in zoekmachines. Wil je sneller en prominenter gevonden worden in zoekmachines? Dan zou je kunnen overwegen om te adverteren. Dat noemen we Search Engine Advertising  oftewel SEA. Bij SEO zorg je ervoor dat er meer bezoekers binnenkomen zonder advertentiekosten. Bij SEA gaat het dus om betaalde advertenties. Mijn persoonlijke ervaring is dat Facebook advertenties (zie punt 4) veel effectiever zijn, omdat je veel gerichter je doelgroep kunt benaderen.

04. Facebook, Instagram en LinkedIn advertenties

Zelf heb ik veel betere ervaringen met Facebook, Instagram en LinkedIn advertenties dan met zoekmachine advertenties. Op social media kun je veel gerichter zoeken naar je doelgroep (bijvoorbeeld: mensen met een WordPress website, ZZP’ers, mensen die geïnteresseerd zijn in online marketing, etc.) en je kunt o.a. afbeeldingen en video inzetten bij je advertenties. Nog een nadeel van SEA: je kunt maar hele korte zinnen gebruiken. Bij social media heb je veel meer vrijheid wat dat betreft.

05. Online netwerken en bereik delen

Dit zie ik best vaak gebeuren, maar nog vrijwel niemand schrijft er bewust over: je kunt heel gemakkelijk je eigen bereik vergroten door jouw bereik te delen met anderen. Dit artikel is daar een goed voorbeeld van: de volgers van diverse social media kanalen leren mij kennen, waardoor ik meer bereik creëer. En andersom ook: door dit te delen op mijn social media kanalen, creëer ik meer bereik voor OndersteuningOnlineMarketing.nl

En datzelfde geldt natuurlijk ook als je bijvoorbeeld gastblogs uitwisselt, interviews gaat houden en laat doen, etc. En vergeet natuurlijk niet dat netwerken sowieso een heel krachtig middel is!

06. Offline promotie

 

In het tijdperk van millennials, smartwatches en livestreaming vergeten we nog wel eens dat je ook succesvol kunt zijn ZONDER het inzetten van internet. Want… voordat het internet bestond waren er ook al miljonairs. En ik denk dat we soms vergeten dat we offline ook veel kunnen bereiken, en ook wanneer we offline en online promotie kunnen combineren.

Bron: Techgril.nl

Reactie schrijven

Commentaren: 0