· 

Offline winkelen versus online winkelen

WINKELEN
We doen het allemaal, zowel offline als online.

 

OFFLINE WINKELEN
Offline doen veel winkels onderzoek naar de meest efficiënte looproute van de klant door de winkel. En de winkelbeheerder heeft 1 doel: zoveel mogelijk verkopen aan die ene winkelende klant.
De klant wordt onbewust op een route door de winkel gestuurd, waarbij onbewust meer meeneemt dan eerst de planning was. Herkenbaar?

 

ONLINE WINKELEN

Online is dit niet anders. Je klant komt de winkel binnen op de landingspagina van je website. Dit kan de homepagina zijn maar ook een andere. Dit is gelijk één van de grote verschil met offline winkelen; je hebt meerdere ingangen. Elke url kan een landingspagina of een ingang zijn. 


Vanaf die ene ingang moet de online klant ook onbewust getriggerd worden om door jouw online winkel te lopen. Dat betekent dat de klant zoveel mogelijk makkelijk moeten kunnen doorklikken. Via buttons, backlinks, foto's met doorklik links en andere denkbare manieren.


De winkel uitgaan doet de klant makkelijk met het kruisje aanklikken rechts boven in een computerscherm of het sluiten van het scherm op zijn smartphone of tablet. Misschien roept de plicht op dat moment voor deze klant.

Maar wanneer de klant zich welkom voelde en vond wat hij zocht, komt deze geheid terug. En sluit het winkelen af. Dit kan op diverse manieren, passend bij jouw onderneming. Zoals met het contact opnemen, offerte aanvraag versturen of het daadwerkelijk kopen van producten in je webshop.

 

MEER WETEN? 

Laten we dan eens door jouw online winkel lopen. Je website bedoel ik dan. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0